Go around

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Go around

Postby Ercan Ozpinar » 13 Dec 2001, 01:05

Merhaba arkadaslar,

Inis sirasinda Approach tarafindan Tower ile baglanti kurulmaniz istendi artik son inis clearance alinmasi icin, ancak Tower ile her hangi bir nedenden dolayi baglanti yapilamiyor. Boyle bir durumda ne yapilmalidir? Bu benim basima son LTBA-EPWA ucusunda geldi, Approach benden Tower ile baglanti kurmami istedi, ancak bayagi gec verildi bu komut, 4 nm filan kalmisti, baglanti normal gitseydi problem yoktu ama, bu sirada ben Tower ile baglanti kurmaya calistim ancak server yanit vermedi, tabii bu sirada ucagimiz inise devam ediyor artik son asamada halen baglanti kuramadim ve pas gectim, nihayetinde landing clearance alamamistim.Daha sonra missed approach procedurunu uyguladim ve approach ile tekrar baglanti kurdum,daha sonra ATC bana yeni bir yaklasim icin vector verdi. Ben kendimce clearance olmadan inmekten daha iyidir diye dusunup boyle yaptim ama gercekte boyle durumlarda nasil bir procedure uygulanir hocalarimiz yardimci olursa bunuda ogrenmis oluruz

Saygi ve sevgiler
Ercan Ozpinar
Ercan Ozpinar
Newbie
 
Posts: 17
Joined: 14 Nov 2001, 01:44
Location: Netherlands
Name: Ercan Ozpınar
PID: 62

Postby hakan737 » 13 Dec 2001, 01:39

aslında yapılan uygulama havacılık kurallrı açısından doğru ancak burada bir istisnamız var. APP uçakları belli bir sıraya alıp ILS'e esatbalish ettiği zaman TWR'a yolluyor. TWR eğer herhangi bir sebepten dolayı hattan düşmüş ve bağlanacak kimse kalmamışsa -ki o zaman hala app kanalındasınızdır- tekrar APP ile temas kurarak (yeterli zaman olduğu takdirde) durumu izah etmek ilk etapta yapılacak iş olabilir. Aynı zamanda TCAS'dan öndeki uçağın (eğer varsa önde ve arkadaki) mesafesi check edilip 2nm'nin altında ise pass geçme prosedürü uygulanabilir. Kalabalık kanalda APP'a durum izah edeilemeyebilir vakit darlığından ancak yaklaşmaya devam etmekte -ATC beni uyarmadıkça- bir mahsur görmüyorum. Eğer app işini iyi yapmış ise önünzdeki ve arkanızdaki trafik ile son yaklaşmada 5nm mesafe var demektir. İnişin selahiyeti öndeki uçağın pisti kurallara göre derhal terk etmesi ve pisti boşaltmasına bağlıdır.
Eğer TWR kanalına geçmişseniz ancak TWR aniden yok olmuşsa, açık kalan RW'den durum ikazı yapabilir (veya text mode ile) ve trafiğe göre yaklaşmaya devam veya pass geçme kararını verebilirsiniz. Baştada dediğim gibi , uygulanması gereken sizin yöntem olmalı ancak burada teknik bir nedenden dolayı durum şartları etkiliyor (gerçekte bu tip frekans kayıplarında trafikler öncelikle stdby konumunda bekleyen Guard channel'dan yedek frekansa alınırlar (davte için çağrı yapılır), zaten devredilmeyen tafiklerde APP tarafından yeni frekansa devredilirler)Bizim sanal uçuşlarda bu acil durum planını uygulaycak kimse pek olmadığından yaklaşmaya devam etmek tamamen pilotun kişisel kararı olacaktır (bu şartlar olduğu takdirde). Muhtemelen zaten APP TWR'ın gititğini anladığında hemen müdahele ederek yaklaşan trafiği indircektirde (müsait ise)

Hakan GÜVEN

Hakan Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 134 guests