Aybirtek rica ederim
Her zaman her sorun için cevap vermeye hazırım,Yeterki gönüller bir,hava sahamız dolu olsun
?imdi sorularının cevaplarına geçelim...
1-Rotan Doğrudur , başarılar.Tabii seninde fark ettiğin gibi LTAC (Esenboga) dan kalkıştan sonra SID (Standart İnstrument Departure) Uygulaman gerekiyor ,Hemen planına bakıyorum Ankaradan çıkış noktan KUBER,O zaman KUBER çıkışlı bir SID arayacağız Chartlarımızda Eğer Esenbogadan RWY 03L yada 03R 'tan kalkıyorsan KUBER1A SID (kalıkıştan sonra direk BUK Vor,oradan 132 Outbound ile KUBER intersection)
RWY 21R ve 21L ten kalkıyorsan da KUBER1B SID (Kalkıştan sonra direk ANK NDB sola 098 dereceye dönerek direk KUBER) uygulaman gerekir...
2-RJ85 in maximum sürat'ı 0.69 mach yani HEAVY kategorisine giren A300,B757,B747 vs gibi uçaklardan baya bir yavaş Bunlar 0.80 rahat basıyorlar
Buna görede fazla yüksekten uçmazlar yanılmıyorsam Maximum 28000 feet seviyesine uçuyorlar,seninde yurt içi uçuşlarında 22 ile 26 bin feet kullanman uygun olacaktır,Tabii Doğu yada batı uçuşlarında kullanılan irtifalar farklı bunu unutmamalı...
3-TRVACC'De bulamadığımız Chartlar için bir yol yok ne yazık ki,Çünkü eskiden bazı sitelerde bedava chart dağıtımı vardı ve sorun olmuyordu ama artık onların hepsi paralandı,Havaalanında bir tanıdığın,Pilot,Steward bir tanıdığın varsa onlardan yardım istemek en iyi yol,şahsen ben öyle yapıyorum
Saygılar...
Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
Marmara University
-__ Chemistry __-