Page 1 of 1

Karışık Sorular

PostPosted: 22 Jul 2014, 14:44
by THY4026
Sayin hocalarim ;
-Yapılan bir gerçek hayat uçuşunda pilotlar vnav profiline gore mi alçalma yaparlar yoksa , otopilot bolümündeki lvl change veya v-s speedi ayarlayarak mı yaparlar.Eğer vnav profiline gore degilse,alcalma zamanini nasil hesapliyorlar ?
-dme-arc tam olarak nedir ?
-LTCI 03 vor yaklasmasinda chartlarda goruldugu gibi bir dme-arc kismi var.bu dme-arc kisminda neler yapmam gerekir,prosedur olrak ?
-Ayrica fmc ye dme noktalarini girdikten sonra dme-arc ile gosterilendeki gibi (LTCI 03 VOR)kivrimli bir rota yerine direk o noktaya gidiyor.bunun nedeni nedir.fmc ye yanlis giristen mi kaynaklaniyor?

Simdiden tesekkur ederim...

Re: Karışık Sorular

PostPosted: 22 Jul 2014, 16:00
by THY4029
Merhabalar. Sorulariniza kendi bilgilerim dairesinde cevap vermeye calisacagim.

1. Ben ATC online oldugunda hep LEvel Change-le alcalirim. Cunki ATC-nin ne zaman inme izni verecegi belli olmuyor. Ama Azerbeycan Havayollarinin bi pilotuyla konusmamda, o bana, genelde rotada tum leveller ve yuksekliklerin yazdigini ve onlarinda o yukseklikleri takip ettiklerini sogledi. Yani VNAV. Ama tabi yinede ATC izni ve onayi gerekiyor. Tabi ucagin modelide cok onemli. Mesela Bombardier Dash-8 ucaginda ve Boeing 737-200 ucaginda VNAV olsada, kullanmasi zor ve guveninirliyi cok az. Ama mesela Boeing 777 veya Airbus 340-ta muthis.
Yani benim anladigima ve bildigime gore, onceden belirlenmis bir kural yok. Zamanina, olayina gore degisir hangi pilotun ne kullanacagi...

2 - 3: Bu tur yaklasmalari benimde ogrendigim site: http://www.altairva-fs.com/training/ava ... dmearc.htm
VOR Circling-i anlatan FMC-li video: https://www.youtube.com/watch?v=rqDjrFq2rPU


4: Sorunuzu tam anlamasamda, yeni FMC-lerde, (Boeing 738, 739, 77L, 77W, A321 ve b.) FMC-de Arr/Dep bolumunde, Arrivals-tan mesela VOR 03 sectigimizde, tum programlamayi kendisi yapiyor. Size kalan sadece haritadaki yolu takip etmeniz veya Otopilota birakmaniz.

Hatalarim olsada, ve cevaplarim sizi ne kadar mutlu etmesede, elimden geleni yaptim :)

Basarilar :)

Re: Karışık Sorular

PostPosted: 22 Jul 2014, 18:16
by THY4026
Peki , cevaplariniz icin cok tesekkur ederim.

Re: Karışık Sorular

PostPosted: 23 Jul 2014, 07:30
by THY1293
Merhabalar ,

1-Aynı soruyu ben de sormuştum. Kaptan nasıl isterse oyle uçulur demişti First officer.Illa VNAV diye bir zorunluluk yok Cruise yuksekligine çıkarken ya da Cruise dan alçalırken.ATC size descend to FLXXX dediginde zaten chart a bağlı olarak olmanız gereken yukseklik genelde bir noktaya denk geliyordur veya sık uçtuğunuz bir meydandır belli shortcutlar vardır bunları yakalarsınız tasarruf olur kalabalık hava sahalarında VNAV e pek sadık kalınır mı bilmiyorum.CTR genelde hızlı davrandığı için ayırmalar gerekiyor. Airbus icin nasıldır bilmiyorum.Vertical speed de bir deger seçildiginde ekranınızda yeşil bir yay sizin ne kadar mesafe ve nerede istediginiz yukseklikte oldugunuzu gosteriyor.Aşağıda kendimce çizmeye çaliştim umarım anlatabilmişimdir.

https://imageshack.com/i/idc82159j

2- DME ARC uçmak cok zevklidir. Bana sorarsanız bunun için youtube dan egitim videolarını seyretmeniz ve ders gibi çalişmanız gerekir temelini ogrenmek için.Nacizane fikrim ,A2A Cessna 172 çok uygundur , gerçekten eğitimlerimde bu uçağın faydasını cok gordum havada cok rahat ettim. Elininizin melekesi iyice oturduktan sonra başka bir çift motorlu uçak piper seneca gibi beechcraft king air 350... gibi uçaklarda iyice hızlanırsınız daha sonra buyuk uçaklarda ARC uçmayı denemek daha faydalı olur , bence.Çünki zaman azalıyo hem mesafe tutacaksınız hem hızı sabit tutacaksınız hem gozunuz gostergelerde olucak ARC ın içinde kalırsanız duzeltme dışında kalırsanız duzeltme gibi gibi gibi ... Pilotaj egitimlerinde simulator safhasında bu sıra ile ilerler. Youtube da buldugum kısa bir video ;

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hp4RfU5tlrU[/youtube]