by THY3506 » 18 Feb 2014, 22:41
Armağan arkadaşların farkındalığını arttırmak adına güzel bir paylaşım olmuş.
Peki o zaman Jet motorları için hayati öneme haiz Anti-ice sistemi hakkında daha ek bilgi olması maksadıyla bende sizlere birkaç soru sorayım.
1)Anti-ice ları neden tırmanışta(-40 derece hariç) yada 10 derecenin üstünde açmıyoruz?
2)Anti-ice ları neden buzlanma şartlarına girer girmez açıyoruz? Yani Anti-ice buz çözermi yoksa sadece buzlanmayı mı önler? Ayrıca buzu çözen bir sistem varmıdır?
3)Airframe visual icing cues neler olabilir? (Tabi bu FS için gözlenebilecek bir durum değildir sadece ekstra bilgi paylaşımı olsun diye meraklılara soruyorum)
Ve yine meraklılara ekstra bir bilgi olsun
4)Jet motorlarında Anti-ice sistemi nasıl çalışır.(Bir iki cümlede özetlenebilir.)
Hadi birde sizleri biraz daha zorlayacak son bir soru
5)Fail-safe sistem ne demektir? Örnek verebilecek olan var mı?
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172