İyi günler Adnan kaptanım,
FMC'de hold page de manuel olarak ERN girerek execute ederseniz uçak hold a giricektir, eğer böyle yapıyor ve halen uçak girmiyor ise LNAV ın seçili olduğunda emin olalım, LNAV seçili ve halen girmiyorsa ise airac la ilgili bir problemde olabilir..Aşağıda LTCD Star chartı bulunmakta fmc de airac ile ilgili olarak star ı görememiş olabilirsiniz,manuel olarak kendinizde star ı girebilirsiniz..
Initial approach fix max 185 Kts ile geçilmelidir (Alçalma planındaki kalın çizgiler). Procedure turn max speed 185 kts ile yapılmalıdır,Non-Precision yaklaşmalarında establish öncesi iniş takımlarını ve flapları iniş flap konfigürasyonu aşağdaki gibi olacaktır
Turlu yaklaşma FAF(final approach fix) tan itibaren; iniş takımları aşağıda, flaps 15 ve landing checklist tamamlanmış olucak,Turlu yaklaşma görerek yapılan bir yaklaşma-iniş şeklidir. Uygulamada iniş yapılacak pist ile görsel referansların kaybedilmemesi esastır. Bu nedenle gündüz ve gece VMC şartların devam ettirilebileceği irtifadan (turlu yaklaşma irtifasının altında olamaz) uygulanır..
FAF’a 7NM – Flaps 1 (straight-in yaklaşmada)
FAF’a 5NM – Flaps 5 (straight-in yaklaşmada)
FAF’a 2nm
- L/G down,
- Flaps 15
FAF’da
- Flap 30-40
Yani son yaklaşmaya dönüşümüz tamamlandığında uçağımız landing configration'da olmalı
Saygılarımla