Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?

Postby kaan » 20 May 2002, 02:57

Uçak Tipi: B-737-800
Yer:Cidde Hava Sahası TRF VOR;R-165 25nm Hdg345
Zaman:Mart 2002
Yolcu ve Ekip: 6 ekip 152 yolcu
Yaralanma:Yok
Hasar:Yok


B738 tipi uçak Cidde hava sahası B 544 havayolu TRF vor R-170 25NM FL310 IFR-IMC uçarken pilot raporuna göre 12 istikametinde tırmanışta olan bir trafik nedeni ile TCAS'de TA ikazı alır.Karşı trafik -1000ft te ve tırmanıştadır.Kısa bir süre sonra RA(Descent,Descent!!) ikazı alan ekip prosedüre uygun kaçınma işlemi yapar.Rapora göre çarpışmadan belki saniyeler ile kurtulan ekip 3000ft kaybettikten sonra karşı trafik FL310'ı katetmiş ve tırmanışa devam etmiştir.
Uça?ın Suriye tescilli bir B727 oldu?u bilgisini veren Cidde kontrole bu uça?a kimin tarafından FL330 a tırmanış izni verildi?i sorusu cevapsız kalmıştır.Ve akabinde ekip Amman kontrole devredilmiştir.Ekip aynı soruyu Amman Kontrole de aktardı?ında Amman trafi?i FL330a tırmanışa devam ederken Cidde kontrole devretti?ini ve olayı takip etti?ini ve devrederken Suriye uça?ına tırmanış için cidde kontrol ile temase geçmesi talimatını verdi?ini söylemiştir..

SYZ OLSAYDINIZ NE YAPARDINIZ?
-TCAS olmadan görme ve kaçınma şansınız nedir?
-IRS ve GPS kullanımı midair collision riskini nasıl etkiler?
-Opposite FL uçmak her zaman avantajlımıdır?
-Yüksek teknoloji ortamında insan faktörünün yeri nedir?
-FIR katedişlerde di?er tarafı dikkatle dinlemenin yararları varmıdır?
-Bugün büyük bir şans eseri ucuz atlatılan bu olayda başarılı olan ekibin başarısındaki faktörler nelerdir?

Emniyetli iyi uçuşlar....


Kaan Özturhan
Senior Officer
FLY THY
kaan
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 29 Sep 2001, 12:52
Location: Turkey

Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests