LVL CHG

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

LVL CHG

Postby fvefa » 14 May 2002, 14:38

Selamlar ve herkese gecmis olsun :)) Ortalık su anlik durulduguna göre günlük konularımıza dönebiliriz.Birkaç sorum var,

1- MCP = Autopilotmu?
2- LVL CHG hangi durumlarda kullaniliyor.
3- First officer kontrolü aldı?ında "CMD B" ye basmak şartmıdır? "CMD A" da devam edemezlermi?

Ylginize teşekkürler

Ferdi Vefa
fvefa
Junior Member
 
Posts: 85
Joined: 04 Nov 2001, 11:40
Location: Turkey

Postby leventakcal » 14 May 2002, 21:08


Merhaba Ferdi Bey

Sorulariniza bildigim kadariyla cevap vereyim, yanlisim varsa arkadaslar duzeltsinler.
MCP : Main Control Panel Yani AP de irtifa, surat, varyo, ucus basi girdiginiz bolum.

LVL CHG: Level Change : Surat tahdidi olan bolgelerde kullanilir. Bu tusa basildiginda oncelikli olarak MCP ye islediginiz surati tutar.

CMD : Yedek otopilot olarak biliyorum. Auto land yapilacagi zamanlarda kullanildigini biliyorum. Bu tusu Ali Hocam daha saglikli aciklayabilir.

Saygilarimla


Levent AKcal
TK29
Senior Captain
leventakcal
Junior Member
 
Posts: 50
Joined: 31 Oct 2001, 00:42
Location: Turkey

Postby hakan737 » 15 May 2002, 01:52

LVL CHG bahsi gectigine göre sanırım Boeing 737 yada benzeri bir uçaktan bahsediyoruz sanırım değilmi Ferdi Abi?

LVL CHG tuşunun tam kelimesi kelimesine fonksiyonunu bir piot gibi tarif etmem bana göre zor ama şöyle açıklayabilirim. MCP panel ile yapılan Autopilot uçuşunda (FMS ile değil) irtifa değiştirileceği zaman Altitude selection'da istediğiniz irtifayı girip LVL CHG'e bastığınızda , uçak o anki sürat'i sabit tutacak bir varyo ile alçalır veya yukselir. Eğer bu durumda iken V/S tuşuna basarsanız uçağı bu sefer istediğiniz varyoda yine sabit sürat ile (target speed ne ise) ykseltir veya alçaltırsınız. Aynı şekilde eğer LVL CHN'e bastığınızda SPEED dugmesi sonecektir ve bu durumda arzu ettiğiniz TARGET SPEED'i girmek mümkündür. Sonuçta LVL CHG en basit anlamı ile irtifa değiştirmek için hazir olduğunuzda (tüm ayarlari yapip) bunu serbest kılan bir tür düğme.

Boeing 737-400 manuelinde LVL CHG için şu tarifler yer almaktadir;


Level Change (LVL CHG) Switch
push-
. LVL CHG switch light illuminates
. pitch mode announciates MCP SPD for climb or descent
. autoşrottlemode annonciates N1 for climb and RETARD folllowed by ARM for descent
. IAS/MACH display and airspeed cursors display target speed

LVL CHG Mode
The LVL CHG mode coordinates picş and şrust commands to make automatic climbs and descents to preselect altitudes at selected airspeeds
A LVL CHG climb or descent is initiated by;
. selecting a new altitude
. pushing LVL CHG switch
. setting desired airspeed

Climb-
. autoşrottle holds limit şrust
. AFDS holds selected airspeed
Descent-
. Autoşrottle holds idle şrust
. AFDS holds selected airspeed
Airspeed-
. if speed mode is active when LVL CHG is engaged, şis speed is retained as target speed
. if a speed mode is not active when LVL CHG is engaged, existing speed becomes target speed
. speed can be changed wiş MCP speed selector.

The LVL CHG mode inhibited after glideslope capture


Hakan737Güven

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby THY066 » 15 May 2002, 05:58

737 yi Hakan'dan başka kim anlatabilirdi :))

Kemal Tolu
TK66
Senior Captain
User avatar
THY066
VIP Member
 
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 16:49
Location: USA
Name: Kemal Tolu
PID: 66

Postby leventakcal » 15 May 2002, 08:37

dimi )))



Levent AKcal
TK29
Senior Captain
leventakcal
Junior Member
 
Posts: 50
Joined: 31 Oct 2001, 00:42
Location: Turkey

Postby fvefa » 15 May 2002, 11:24

Eh arkadaslar hic Hakan'sız 737 olurmu.

Not: Böyle anlamsız bir saldırıya kalman hepimizi üzdü Hakan.

Ferdi Vefa
fvefa
Junior Member
 
Posts: 85
Joined: 04 Nov 2001, 11:40
Location: Turkey

Postby AKIN HOS » 16 May 2002, 00:55

herkese merhaba.. bu aralar ucuslardan, master derslerinden ve kendi sirketimin web sayfas?yla ugrasmaktan flyşy ye pek vakit ay?ramad?m. tart?sma olaylar? yeterince sinirbozucu olmus anlas?lan.. ama gereksizligi de herkes taraf?ndan görülmüs bu tür polemiklerin... neyse.. meyve veren agac olay?... elele verip türkiye adina birseyler yapmak yerine güzel olan seyleri karalamakla nereye varabiliriz... apayr? bir konu.

MCP : mode control panel yani otopilotun modelar?n? kontrol etmenizi saglar.

LEVEL CHANGE : hakan manuelden gayet güzel yazm?s ben de kullan?mdaki seklini k?saca anlatay?m : örnegin FL160 da ucuyorsunuz ve ATC climb to FL 260 expedite crossing FL180 dedi. bu durumda mcp de altitude penceresine yeni altitude olan 26000 i girer ve VNAV e basarsan?z o s?rada FMC nin haf?zas?nda olan t?rman?s target speediyle t?rman?r ama burada size bir expedite yani cabuk gecilmesi gereken bir irtifa verildigi icin yeni irtifay? baglad?ktan sonra lvl change a basar ve surati 280 e ayarlarsan?z hemen hemen (400 ucagi icin) max rate climb? yani en k?sa zamanda en cok irtifa kazanc?n? saglars?n?z. tabi bunu icin cdu da climb page de max rate i de secip yapabilirsiniz ama 400 ucag?n? cdu su gercek hayatta epey yavas calistigi icin lvl change bu tur durumlarda s?kl?kla kullan?l?r. FL180 ? gectikten sonra tekrar VNAV a basarak normal t?rman?s suratinize geri dönebilirsiniz.
Alcalmada ise FL 260 dayken descent to FL 120 dendi diyelim. eger o anda LVL change e basarsan?z ucak aheste aheste gaz kolla?rn? idle a ceker ve burnu assagi vermek suretiyle o anki sürati koruyacak sekilde pitch i kontrol eder. yani söför jargonunu kullanacak olursak LVL change alcalmada vitesi yokusa?a?? bo?a almakt?r :) eger alcalacaginiz irtifa 1-2 bin feet alt?n?zdaysa yani fl 240 dan 220 a alcal dendiyse lvl change yolcu konforu icin tavsiye edilmez cunku ucak önce gaz kollar?n? idle a cekecek sonra burnu sürati tutmak icin assag? verecek ve tam bu configürasyonla alcalmaya baslam?sken yeni irtifa gelecek ve ucak tekrar burnu yukar? cekip gaz acacak.. yani 14. s?rada oturan yolcular önce negatif ard?ndan s?k? bir pozitif G ye maruz kalm?? olacak. bu tür k?sa irtifa degisikliklerinde vertical speed(V/S) tercih edilir.

CMD : auto pilot command : captain A, F/O B otopilotunu kullan?r. bu konu cok detayl? ama yeterince kafan?z? kar?st?rd?m san?r?m :)

737 ile ilgili baska cevaplayabilecegim sorular?n?z olursa dilimin döndügünce yard?mc? olmaya calisirim.
Herkese güvenli ucuslar.

AKIN HOS
AKIN HOS
Newbie
 
Posts: 22
Joined: 28 Feb 2002, 02:24
Location: Turkey

Postby remzi » 16 May 2002, 01:13

747 de bir de Center CMD var, bunun amaci ne olabilir?
Remzi Öztürk
remzi
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2001, 01:33
Location: Turkey


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 48 guests

cron