by hakan737 » 23 Feb 2002, 12:14
Emil merhaba,
Okyanus uçuşlarında bildiğin anlamda FIR hatti dahilinde calisan bir ATC yok ancak burada ozel bir calisma gecerli. Biliyorsun okyanus gecislerinde FlyThy egitim sayfalarinda anlatildigi gibi fiziki sartlar müsait olmadigi icin klasik Vor to Vornavigasyon yerine daha cok koordinatlari belirlenmis intersectionlar kullaniliyor. Okyanus gecislerinde bu uzun mesafelerin kontrolude OCEANIC CONTROL adi verilen birimler ile yapilir. Bunun Avrupa tarafindaki kontrol merkezi SHANWICK OCEANIC CTAdir. Ocean cikislari genellkle Shannon Ctr tarafindan yaptirilir ancak bu rotalara gore degisir cunku Danimarka uzerinden de cikislar var. Her sector Oceanic ucus rotalarina cikacak ucaklar icin gerekli ayirimi yapar ve Oceanic Ctr'a devreder. Ucaklarin takibi noktadan noktaya ETA yaniestimated time of arrival-tahmini varis zamani ile kontrol edirilir. Oceanic gecislerde yatay sperasyon cogu zaman 10nm'nin altina dusebilir, bunun nedeni kullanilan havayolunun (airway) az, buna karsin trafigin cok olmasidir. Okyanusun bti tarafinda ise benim haritamda ATLANTIC HIGH CONTROL goruluyor.
Okyanus gecislerindeki control birimleri bu kadar az degil, ve hakikaten yazamayacagim kadar fazla. Ama isteyen olursa tek tek yazarım.
Hakan GUVEN
Hakan Guven