Günaydın,
Airliner ve Commuter uçaklarda her sistemin 1 yada 2 tane yedeği vardır. Flaplar ve iniş takımları genelde motordaki jeneratörün ürettiği hidrolik güç ile çalışır. Hidrolik gücün düşmesi yada sistemdeki hidrolik basıncının azalması durumunda hayati sistemleri harekete geçirmek için elektrik ile çalışan motorlar iniş takımını yada flapları açabilir. Yalnız bu işlem normalden uzun sürer ve flapların toplanması mümkün değildir.
Flapların açılmadığı yada asimetrik olmadığı durumlarda ise genelede tek motorlu iniş konfigurasyonu (B737 için Flap 15) ile iniş yapılır.
Sağ yada Sol iniş takımı açılmazsa inişte ilk önce açılmış olan teker yere konup sonra burun indirilir, en son olarak açılmayan taraftaki motorun üzerine iniş yapılır. Tabi bu sırada motor kapatılır.
İniş takımlarının hiç açılmaması halinde ise gövde üzerine iniş "belly landing" yapılır (zaten başka ihtimal yoktur
Bütün bu prosedürler uçakların non-normal checklist'lerinde detaylı olarak açıklandığından ve pilotlar bunları defalarca simule ettiğinden içimiz rahat olarak uçağa binmeye devam edebiliriz.
Güvenli uçuşlar,
Bozhan Özsoy
FLY THY Operation and Technical Manager.
FLY THY Operations and Technical Manager