Flaplar açılmazsa?

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Flaplar açılmazsa?

Postby uuzgan » 10 Jan 2002, 10:51

Herkese iyi günler.
merak ettiğim konular;
1. flapların açılmadığı ya da kısmen açıldığında uygulanan prosedür nedir?
2. İniş takımları açılmadığında ne yapılır.
3. Her cihaz için bir "Arızada ne yapılır" prosedürü var mıdır?

Saygılarımla.
Uğur Uzgan
uuzgan
Average User
 
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 14:52
Location: Turkey

Postby Bozhan Özsoy » 10 Jan 2002, 11:15

Günaydın,

Airliner ve Commuter uçaklarda her sistemin 1 yada 2 tane yedeği vardır. Flaplar ve iniş takımları genelde motordaki jeneratörün ürettiği hidrolik güç ile çalışır. Hidrolik gücün düşmesi yada sistemdeki hidrolik basıncının azalması durumunda hayati sistemleri harekete geçirmek için elektrik ile çalışan motorlar iniş takımını yada flapları açabilir. Yalnız bu işlem normalden uzun sürer ve flapların toplanması mümkün değildir.

Flapların açılmadığı yada asimetrik olmadığı durumlarda ise genelede tek motorlu iniş konfigurasyonu (B737 için Flap 15) ile iniş yapılır.

Sağ yada Sol iniş takımı açılmazsa inişte ilk önce açılmış olan teker yere konup sonra burun indirilir, en son olarak açılmayan taraftaki motorun üzerine iniş yapılır. Tabi bu sırada motor kapatılır.

İniş takımlarının hiç açılmaması halinde ise gövde üzerine iniş "belly landing" yapılır (zaten başka ihtimal yoktur :-)

Bütün bu prosedürler uçakların non-normal checklist'lerinde detaylı olarak açıklandığından ve pilotlar bunları defalarca simule ettiğinden içimiz rahat olarak uçağa binmeye devam edebiliriz.

Güvenli uçuşlar,

Bozhan Özsoy
FLY THY Operation and Technical Manager.

FLY THY Operations and Technical Manager
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby alicamat » 10 Jan 2002, 21:01

Selamlar,

Bende birşeyler eklemek istiyorum.

Flap ve Gear (iniş takımları) normal sistemleri çalışmadığında OVERRIDE düğmeleri var bunlarla yedek sistem devreye sokularak genelde indirilebiliyor. Bu düğmeler PIC ve DF de simüle edilmiş.

Buna rağmen Flapları istediğin konuma getiremez isen. İniş süratlerin değişecektir. Bunları hesaplaman gerekir. Hızlı inmek demek uzun pist gerekiyor demektir. Eyer ineceğin meydan kısa ise yedek meydana gitmeyi planlaman gerekir. Bu ara yakıtın azalıyor acele et.

İnmeden önce yakıt boşaltmak faydalı olur. Sanıyorum buda simüle edilmiş. En azından Aerowinx PS1.3 de bu var. Buna Fuel Jettison denir. Yangın çıkmasın ve iniş ağırlığını aşan ağırlığı yakıt boşaltarak hafifletirsin.

Çok hızlı inişlerde lastiklerini patlatma riskin ve frenlerini yakma riskin var unutmaman lazım.

İniş takımları buna rağmen açılmazsa, kokpit altında bir bölmede manivela var, onu döndürerek açma şansın var.

?imdilik bu kadar.

Sevgiler,

Ali Camat
alicamat
 

Postby uuzgan » 11 Jan 2002, 01:50

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.

Uğur UZGAN
uuzgan
Average User
 
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 14:52
Location: Turkey

Postby uuzgan » 11 Jan 2002, 01:50

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.

Uğur UZGAN
uuzgan
Average User
 
Posts: 111
Joined: 09 Dec 2001, 14:52
Location: Turkey


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 149 guests