ATC pilot dialogları

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

ATC pilot dialogları

Postby THY072 » 24 Dec 2001, 13:36

Herkese selamlar,
ATC lerin sabri ile ilgili yazıları hepimiz takip ediyoruz. Ancak zaman zaman ATC lerin sabrı biraz çabuk taşıyormuş gibi geliyor bana.
Dun aksam LTBA da park pozisyonunda s/u and p/b clearance için beklemekteyim flight plan yollanmış do?al olarak TWR frekansında olanları izlemekteyim. Bu arada callsign ı LH ile başlayan bir uçak slew moda geçerek clearance almadan pist başı yapmaya çalışıyor ve callsign tK102 (sanırım)18 için taxide bir şans eseri çarpışma olmuyor. Büyük bir karışılık söz konusu. TWR do?al olarak sinirli.Bu esnada benim tam arkamda callsign'ı KLM olan bir uçak beliriyor çarptı çarpacak gibi duruyor. Muhtemelen yeni online olmuş haliyle hangi park yerinde kim var bilemiyor. Bunu kuleye bildiriyorum kule cevap vermiyor app devreye giriyor ve private olarak bir mesaj alıyorum "kanalda kafanıza göre konuşma yapmayın" .!!!!
De?erli atc'ler böyle bir olay gerçek hayatta olsa herhalde pilot kuleye tehlikeli durum bildirirdi . ve kulenin de veya bir başkasının kafaya göre konuşma söylemine muhattap olmazdı. Tabi bunlar benim bildiklerim. Benim en çok sıkıldı?ım clearance almadan slew modla bir başka uça?ı taxi de geçip pist başı yapan arkadaşla aynı kefeye konmam oldu.
Flight sim çok güzel bir hobi ve ben bu işle yıllardır u?raşıyorum. Herkesin sorunsuz ve güvenli uçması ve uçurması için bildi?im tüm kurallara harfiyen uyuyorum.ATC ler de çok önemli bir görev üstlenmişler ve bize yardımcı oluyorlar. Yalnız aradaki saygının korunması en önemli faktör.Olayın ne oldu?unu anlamadan birden sabırların taşması herhalde isteyece?imiz son şey olmalı.Bu olayın kişiselleştirilmemesi sadece bir örnek olarak incelenmesi dile?i ile.

Dün akşam gerçekleştirilen Fly inn de yardımcı olan tün ATC lere tesekkurler

De?erli görüşlerinizi bekliyorum
Saygılarımla,
Can POLAT
THY072
Junior Member
 
Posts: 53
Joined: 08 Dec 2001, 12:20
Location: Turkey

Postby hakan737 » 24 Dec 2001, 17:26

Kaan , 1998'den beri sanal hava trafik kontrolörlüğü yapıyorum. En çok kızdığım şey bazı konuların inatla ama inatla es geçiliyor ve mantık yürütülemiyor olması. Havacılık sanal bir ortamda yapılıyor dahi olsa VATSIM (veya IVAO) gibi kuralları belirlenmiş platformlarda uyulması gereken kuralları veya onlien çalışma sisteminin nasıl bir şey olduğunu bilmesek bile tahmin etmek zorundayız. VATSIM'e uye olunduğunda I agree dediğiniz zaman VATSIM'de yayınlanmış regulation'ları yani kuralları kabul etmişsiniz anlamına gelir. ingilizce olan bu regulation'ların en başında " asla pist başına online-login- olmayınız vey online iken meydanda Slew yapmayınız"
Aynı cümle artık arama motorları ile kısa ama ne aradığını bilen bir search ile de türkçe olarak karşınıza gelecektir, çünkü eskinden 10 kişi olan topluluk artık 100lerce kişi ve Türkçe dokumanlar giderek artıyor. Eğer biraz vakit ayıpda bazı sweb sayfalarındaki en aızndan Flyşy'deki bu tip hataların yapılmaması gerektiğini öğrenmek 5 dakika alır. "Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır" der atasözümüz...umarım kısa zamanda bütün yeni pilotlar öğrenmek için elleirnden geleni yaparlar. Çünkü kontrollü hava sahası ile "game zone" arasında tahmin edilemeyecek kadar büyük fark var.

Hakan GUVEN

Hakan Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby THY072 » 24 Dec 2001, 17:35

Sayın Kaan Arısüt,
Öncelikle bu konu şahsınıza yönelik değildir.Sizin isminizin yani callsignınızın (ki callsignınız tamamen verilmemiştir) geçmesi tamamen o anki durumun izah edilmesi ile alakalıdır.Yani ATC nin bu durum karşısında tepkisinin nasıl olduğu veya nasıl olması ile ilgilidir. Bir ATC olmadığımdan sizin yaptıklarınızı eleştirmek ve tartışmaya açmak gibi bir düşüncem bulunmamaktadır.

Saygılarımla ,
Can POLAT
THY072
Junior Member
 
Posts: 53
Joined: 08 Dec 2001, 12:20
Location: Turkey

Postby Serdar Sualp » 24 Dec 2001, 18:05

Degerli ATC Operatorleri ve Pilot arkadaslar,

Can bey ve Kagan bey'in yasadiklari ve soyledikleri aslinda bizlerin bu gunku kosullar goz onune alindiginda yasanmasi kacinilmaz ve belki de gerekli olaylardir. Bunlarin her biri bir birinden degerli tecrubelerdir. Burada asil olan bu tecrubelerden ders alarak gerekli tedbirleri dusunmektir.

Sanal havacilik ortami, yenisiyle eskisiyle, tecrubelisiyle tecrubesizi ile bilgilisi ile bilgisizi ile hepimizin icinde yasadigi bir yerdir. Oncelikle hep birlikte yasamayi kabul edecegiz. Ikinci olarak bu ortak yasamin sihhatli olmasi icin gerekli ve hali hazirda konmus kurallari bilip uygulayacagiz. Kanimca gerisi zaman icinde hallolacaktir.

Dunku olaylara somut cevap vermek gerekirse :

1- Cok tecrubesiz arkadaslarin ozellikle IFR FLY IN lere katilma konusunda biraz daha sabirli olmalarini tavsiye ederim. Ilk fly-in tecrubelerini VFR olarak yapmalari daha saglikli olacaktir.

2- Ilk defa online olan arkadaslarin hatalari ATC tarafindan tolere edilmelidir. Ancak kalabalik meydanlarda ATC'nin yeni pilotlara arzu edildigi kadar yardimci olamayacagi gercegi ile Pilot arkadaslarimiz da daha sabirli ve dikkatli olmalidir.

3- Radyo usullerine gore iki ucak ATC kanalinda bir biri ile konusamaz. Boyle bir gereksinim ila var ise , once ATC Operatorunden musade alinir ve sonra gorusme yapilir. Kalabalik hava trafiginde ise boyle bir musade talebi bile yapilmamalidir. Bu durumda PRIVATE mesaj atilabilir. Bu iki konuyu orneklemek isterim.

- Istanbul Tower - TK102 : Efendim TK 188 ile konusma musadesi istiyorum
- TK102 - Istanbul Tower : TK102 - Istanbul Tower, Musade verilmistir.
TK 102 cok kisa olarak TK188'e mesajini gecer ve cevabinida ayni kisalikta alir.
- Istanbul Tower - TK 102 : Gorusme bitmistir. Tesekkur ederiz.

PRIVATE mesaj ise :
.msg TK188 .....................
seklinde gonderilir. Bu tip haberleseme ozel oldugundan kimseyi mesgul etmez.


4- Iki ucak yerde bir birine tehlike yaratacak mesafede olabilir. Bu, scenery ya da versiyon farkliliklarindan kaynaklanmaktadir. Bu gibi hallerde o anda size hizmet veren ATC operatorunu uyararak gerekli ayirimin yapilmasini talep etmeniz kural geregidir. Apron uzerindeki her hareket ATC kontrolunde yapilmalidir.

5- Su anda yasanan sikintilarin tamami bilgi eksikliginden kaynaklanmaktadir ve egitim ile asilacaktir. Bu sebeple egitimlere katilmanizi hararetle tavsiye ederim.

6- Uslup konusu son derece onemlidir. Keyif almak icin birlikte oldugumuz sanal ortamda her bireyin digerleri ile iliskilerinde seviyeli bir uslubu muhafaza etmesi temenimizdir.

Can bey ve Kagan bey'e konuya gosterdikleri hassasiyet ve olumlu yaklasimlarindan dolayi tesekkur eder, kendilerini ve bir cok yeni arkadasimizi daima aramizda gormekten mutlu olacagimizi ifade etmek isterim.

Saygilarimla
Serdar Sualp
Direktor - TRVACC
Serdar Sualp
 

Postby THY2 » 25 Dec 2001, 14:11

Tüm arkadaşlara selamlar,

Fly THY Training bölümü bu tür konularla ilgili dökümanları kısmen içeriyor.
Öncelikli olarak bu dökümanları okumanızı tavsiye ederim.

Fly THY ekibi olarak 3 kişi yeni site tasarımı, Eğitim programı son günlerde artan pilot sayısı ve bunun organizasyonu ile yoğun bir şekilde uğraşıyoruz.
140 a yaklaşan pilot sayımız ve bunların eğitimi öncelikli olmak üzere, gerekli dökümanların Turkçe ye çevrilmesi konusunda ciddi zaman sorunumuz var.

Hep bahsettiğimiz gibi Fly THY birlik, beraberlik ve paylaşım amaçlı bir gruptur.
Paylaşırken birbirimize öğretecek ve zevkli hobimizin tadını daha iyi ve doğrusunu bilerek pekiştireceğiz.
Bu anlamda vakti ve yeterli ingilizcesi olan arkadaşların yardımlarına açığız. Eğitim Müdürümüz tarafından seçilecek dökümanların Turkçe ye çevrilemesi konusunda yardım edebilecek arkadaşların flyşy@flyşy.com adresine mail atmaları bizim onlarla temasa geçmemiz için yeterli olacaktır.
Çorbada hepimizin tuzu olması tercih edilir bir olaydır.

Saygılarımla.


Bülent Akbay
FLY THY
Crew And Operations Manager
User avatar
THY2
VIP Member
 
Posts: 299
Joined: 18 Aug 2001, 18:33
Location: Istanbul
Name: Bülent AKBAY
PID: 2


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 132 guests