Haftanın Sorusu 5 ?

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Haftanın Sorusu 5 ?

Postby alicamat » 15 Dec 2001, 16:44

Tekrar Selamlar,

Bu gün Atatürk Hava Limanı'ndan Budapeşte'ye gitmek için pushback öncesi uçakta son hazırlıklarımızı yapıyoruz.

'Final Cockpit Preparation' son kokpit hazırlıkları olarak neler yapmamız lazım ?

Haftanın sorusu 4 teki kokpit resmini referans olarak alabilirsiniz.

Sevgiler,

Ali Camat
alicamat
 

Postby THY066 » 15 Dec 2001, 22:24

Ali Bey ;

Uçak tipini belirtmemişsiniz.Bu işlemler uçaktan uçaga degişebilir.Ayrıca her uçak tipi'nin check list'i vardır ve bunlar co pilot tarafından yazılı dökümandan okunur ve Captan tarafından check edilir.Bilmiyorum yanlışmıyım?

iyi bayramlar :)

Kemal TOLU
User avatar
THY066
VIP Member
 
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 16:49
Location: USA
Name: Kemal Tolu
PID: 66

Postby THY7 » 16 Dec 2001, 01:18

Aman kemal hocam :)
Ali Camat hoca gerçek hayatta Bir kaptan pilot,uçuş öğretmeni :)
Aman dikkat soruları çok sağlam gerçekten,
Ayrıca sorduğu soru genel bir soru ,tüm uçaklarda ortak yapılan işlemlerdir,uçaktan uçağa checklistler ufak ayrıntılarda değişir,belirgin bir değişiklik olmaz
İyi bayramlar

Berhan Dönmez
V.Captain and ATC
Marmara University
-__ Chemistry __-
User avatar
THY7
Officer
 
Posts: 685
Joined: 19 Aug 2001, 03:52
Location: Turkey
Name: Berhan DONMEZ
City: Istanbul
PID: 7
Vatsim ID: 813296
Skype: totik82

Postby alicamat » 18 Dec 2001, 13:18

Selamlar,

Kemal ve Berhan ikiside haklı. Nasrettin hocanın hikayesi gibi.

Kemal haklı her uçağın kendine göre detaylı bir çeklisti var ve bunu aynen uygulamak lazım. Uçağın modelini bilmedende checklist'i söyleyemeyiz.

Berhan da haklı, uçak modeli ne olursa olsun (tabiki burada orta ve ağır hava yolu yolcu uçakları söz konusu) belli bir kokpit hazırlama prosedürü var, ve genelde bu prosedür checklistten öteye gidip checklistte olmayan hususlarıda kapsıyor. Bu hususlar genelde her hava yolunun şirket prosedürü olarak geliştiriliyor ve uygulanıyor. Yinede uçak ve hava yolu bağımsız kokpit hazırlığı olarak yapılması gereken 'BEST PRACTICE' işler var. Simülasyon açısından ve FS olarak PIC B767 ve Dream Fleet B734 en detaylı uçaklar oldukları için bu uçakların kokpitlerini referans olarak kullanabilirsiniz.

Unutmayın tiyö olarak şunu öyleyebilirim, anahtar planlama: daha sonra başınıza gelecek ihtimaller için önceden düşünüp hazırlıklı olmak iyi bir pilotun önemli göstergesidir.

Evet cevap sırası sizde.

Sevgiler,

Ali Camat
alicamat
 

Postby THY066 » 18 Dec 2001, 14:21

Ali Bey ;

Madem ki gerçek hayatta da bir Kaptan Pilotsunuz,sizin sorunuzla ilgisi olmayan birşey sorsam size bu arada diyordum...Mümkün mü?

Saygılar

Kemal TOLU
User avatar
THY066
VIP Member
 
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 16:49
Location: USA
Name: Kemal Tolu
PID: 66

Postby alicamat » 18 Dec 2001, 17:03

Sevgili Kemal,

Bir yanlış anlama olmasın diye söylüyorum, gerçek hayatta Sistem Yönetimi üzerine ihtisaslaşmış bir Bilgisayar Yazılım şirketini yönetiyorum.

?u anda faal olarak uçmuyorum. Daha evvel Top-Air uçuş okulu eğitim programını düzenledim, yönettim, ve bizzat yer ve uçuş derslerini verdim. Ayrıca zaman buldukçada charter uçuşlarında görev aldım. Daha evvel Gökkuşağı'nda uçuş öğretmenliği yapmıştım. Uçuş eğitimimi Los Angeles, California'da gördüm. CFII Commercial Flight Instructor Instrument Single and Multiengine ehliyetim ve Cessna Citation II twin Jet rating'im var. Top-Air ilişkileri vasıtası ile THY ve yabancı hava yollarında kokpitte observer olarak bir süre uçtum.

Hepsi bu kadar.

Hava yolunda kaptanlık yapmadım.

Yine sormak istediğin sorulara elimden geldiğince severek cevap vermeye ve yardımcı olmaya çalışırım. Yinede bu soru içinde yer alması doğru olmadığı taktirde bana özel mesaj çekebilirsin ali.camat@umit.com ve sana telefonumu veririm. Diğer bir yolda forumda ayrı bir soru açabilirsin diğer arkadaşlarda sana cevap verirler.

Sevgiler,

Ali
alicamat
 

Postby vaccaro » 21 Dec 2001, 11:09

?imdi efendim bendeniz uçak olarak B733 tercih ettim.
F/O okuyor ben de yanıtlıyorum
Fuel.......bakıyorum.....CHKD
NAV&COM Freq..bakıyorum (vay adi NAV1 set değil hemen set ediyorum)..SET
CLOCK...bakıyorum........SET
hoca devam ediyor...
Parking Brakes...kontrol ediyorum...SET
Altimeter....ATIS aldık ya ayarlıyorum.......hpa--ft
Crew papers&acft.Log..tamam abi..CHKD
ATIS..dinlemiştik info Y......RCVD
ATC Clearance..konuştuk selamı var sana da...RCVD
Transponder...3501 dedi....SET
Strobes..click.....ON
Thrust levers. hımm evet evet...IDLE
bundan sonra da engine startup checklist okunuyor ki benden buraya kadar.
Sevgiler,

kıl adam
vaccaro
Junior Member
 
Posts: 78
Joined: 06 Sep 2001, 14:25
Location: Turkey

Postby alicamat » 10 Jan 2002, 20:45

Selamlar Arkadaşlar,

Haftanın sorusuna cevap vermekte geciktiğim için herkesten özür dilerim. Eğitim programı hazırlıkları çok vaktimi aldı. Programın yoluna girmesi nedeni ile bundan sonra buradaki yazılarıma daha düzgün şekilde devam edebileceğim.

Soruma cevap veren Kıl Adam arkadaşımızada teşekkür ederim. Cevapları güzel, dikkat çekmek istediğim bir husus var uçak daha Push Back yapmadığı için terminal apronundayız ve burada STROBE ışıklarını çalıştırırsak etrafta gözü kamaşmış bir çok pilot ve yer görevlisi buluruz. Tabiki bunu istemediğimiz için STROBE ışıklarını sadece piste giriş müsadesi aldığımızda Before Takeoff Checklist yaparken açıyoruz.

Sorumuzun cevabına gelmeden önce uçağı teslim aldıktan sonra yapılan hazırlıkları genel başlıkları ile yazmak istiyorum (kolaylık olması açısından Dream Fleet B737-400 modelini örnek alıyorum):

1- Uçağın harici kontrolları
2- İlk 4 Kokpit hazırlığı
3- Yangın testleri ve APU çalıştırma
4- İlk Kokpit hazırlığı
5- FMC açılışı
6- Kaptanın Kokpit hazırlığı
7- First Officer Kokpit hazırlığı
8- Pushback öncesi son Kokpit hazırlıkları (Final Cockpit Preparation)

Bundan sonra

9- Pushback
10- Motor çalıştırma
11- Taxi

Bu gün sadece Pushback öncesi son Kokpit hazırlık adımlarından bahsedeceğiz. Bu adımlar şunlardır:

1- ATC Kleransın alınması. Kleransı kopilotumuz ile inceleyeip uygulamasının nasıl olacağına kara vereceğiz. Örneğin Nav 1 aletimizde hangi VOR'ı kullanacağız, nerede hangi irtifada olacağız. Kim neyi ikaz edecek gibi.

2- Yakıt manifestosu alınması ve yakıt miktarının kontrolü. Bu son derece önemli. Doğru yakıt ve miktar yüklenmediyse başımız kesin derde girer.

3- Başlatmadıysak APU çalıştırılması. External Power aldıysak push back öncesi APU çalıştırılması lazım.

4- V sürratlerini kontrol edilmesi ve hesaplanması. Bu noktada artık ağırlıklar kesinleştiği için FMC den ağırlıkları girip V süratlerini alabiliriz ve bunları (eyer elinizde varsa) kağıt basılı tablolarla karşılaştırırız. O günün hava şartlarına göre V süratlerini değiştirebiliriz. Örneğin yağış var, darbeli rüzgar var, bunlara göre süratler değişebilir. Birde kalkış için kullanacağımız Flap değerine göre değişirler. V süratlerini Sürat göstergesi üzerindeki beyaz tırnaklarla ayarlarız (V1, Vr, V2).

5- Yatay Stabilizatör Trim ayarının yapılması. Yanlış trimle kalkarsanız ya Stall olursunuz ya uçağı kaldıramazsınız. İkisininde sonucu aynı!!!

6- Communication Radyolarınınayarlanması. Hakik uçakta 4 frekans ayarlayabiliyoruz. Birinci radyoda Kule veya yer kontrol, ve Yaklaşma, ikinci radyoda Hava Raporu ve ?irket kanalı.

7- Navigasyon Radysu o gün kullancağımız Departure prosedürüne göre ayarlanır. İyi bir prosedür Nav 1 i kalkacağımız pistin ILS ine set etmektir. Eyer acil Emergency gerekirse önceden hazır olur ve ayrıca kalkışta pist doğrultusunu kaybetmeyiz.

8- Transponder Kodunun girilmesi.

9- EFIS kontrol panelinden MAP modu ve 20 Mil çelimesi. Kalkış için bunlar en uygunudur. Ayrıca ARPT, WPT, NAV düğmeleri seçilebilir. Yer personeline fazla radyasyon vermemek için Hava Radarı WXR piste giriş öncesi başlatılır.

10- MCP ayarlarının yapılması:
1- Sürat penceresinin ayarı
2- Flight Director On
3- Auto Throttle OFF
4- IAS/MACH selector IAS
5- Heading Selector Pist istikameti
6- Bank Limit Auto veya 25 derece
7- Altitude penceresi ATC kleransında verilen ilk irtifa veya SID deki ilk kısıtlama
8- Autopilot OFF
9- Autopilot Disengage Bar Armed (UP)

11- TAKEOFF BRIEF. First Officer veya diğer Pilot'a kalkış briefingi yapılır. Burada normal prosedür ve eyer olursa emergency de kimin neler yapacağı söylenir.

TAKEOFF BRIEF son derece önemlidir ne olduğuna bir başka soruda değineceğiz.

Evet Pushback için hazırız.

Hayırlı Uçuşlar,

Ali Camat
alicamat
 


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 128 guests