VNAV'in kendi hesapladığı tırmanma ve alçalma işlemleri üstünde tam bir kontrol sağlamak zor, PATH yerine SPD kullanılabilir ... Ayrıca bir başka çözümde kalkışta DE-RATE ve ASS TEMP kullanmak olabilir, teker kestikten sonra da uçağın otomatik olarak CLB moduna geçmesini engelleyerek CLB1 ya da CLB2 ile daha düşük güçte tırmanırsanız varyo CLB'a oranla daha düşük kalacaktır
Bir başka çözümde LEGS sayfasından zorunlu irtifa girişleri yapmak olabilir, gerekirse SID yahut rota üzerinde hayali noktalar oluşturup uçağın VNAV PATH ile tırmanışını biraz dizginleyebilirsiniz. Bu çözüm RNAV SID ve STAR'larda işe yaramayabilir, otoritenin belirlediklerini değiştirmek olmaz ama irtifa tahditleri olmayan normal SID/STAR'larda işe yarayabilir.
Tabii tüm performans hesaplarında uçağın ağırlığı çok önemli, uçak hafifse tırmanmak isteyecek motorların ürettiği en düşük CLB gücü bile onu şahlandırmaya yetecektir ;)
Keyifli, emniyetli uçuşlar