Doğru Yol.

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

Doğru Yol.

Postby Bozhan Özsoy » 13 Jan 2005, 08:36

Merhaba,

Her ne kadar sonuçsuz bir çaba oldu?unu düşünsemde siz sevgili Airbus'cı arkadaşları gerçek pilotların dünyasına davet etmek, sizleri yeniden kazanmak umudu ile aşa?ıdaki linki sizlerle paylaşıyorum. :D :D

www.tinmouse.org

Not: Dileyen arkadaşlar için Idle Thrust Taxi mod, Panel için de INS ve TCAS mod'ları mevcuttur.


Sevgiler,

Bozhan Özsoy
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby vbnick » 13 Jan 2005, 14:15

Valla Bozhan hocam tam size MSNdeki konuşmamızdan sonra buraya sağlam bir yanıt atıyodum ki LTBA LFPG seferini yapan uçağım bir kaza geçirdi.. ve sizinle konuştuklarımızı haklı çıkaran konular ortaya çıktı.. Ne ?ans!!!:D:D (yoksa airbus reklamını döktürecektim buraya..) 1300 saatlik airbus 800 saatlik pss ve 50 saatlik gerçek airbus eğitiminden sonra böyle bir kaza... kafayı yedim... ama herkezle paylaşmak isityorum:

LTBA - LFPG arası 600 mil istanbuldan 780 mil Paris ten uzaklıkta ZAGREB FIR içindeyken oluştu olay. Hızım 420kt TAS ve FL340 da uçuyordum. Yaklaşık olarak %80 bütün depolar doluydu. AP1 engage olmuş ve hiç bir sorun yoktu. Fakat Bozhan hocayla MSN de konuşmam bittikten sonra 15 dakika kabinde oturdum. Tam kalkıp abur cubur birşey yiyeyim diyecektimki uçak çok kuvvetli bir türbülansa girdi. Öyle bir türbülans ki ben daha vatsimde böyle bir türbülans raporu görmedim. Türbülanstan çıkarmaya çalıştım bildiğim bütün emergency bilgileri ile. Başarılı oldum fakat şimdi diğer bir problemle karşılaştım. Hızım aşırı yüksekti. ve gariptir A-FLOOR yanıp yanıp duryordu.

Bende AT den hızı manuele aldım. Hızı AT den almama rağmen hız alçalmıyor ve sürekli stall pozisyonunda 15' burun up poz. duruyordu uçak. uçağın burnunu düzelltim ve hızı 220 knota (IAS) çekmeme rağmen bütün HIZ BANDINDA KIRMIZI şerit vardı... yani motorları kapatmam lazımdı heralde. O ara 8000ft kadar düştüm.

En son cruise pagede cabin basıncının -600psı olduğunu gördüm. Bu çok düşüktü. ve N2 değeri inanılmaz yüksektiki zaten kırmızı yanıp sönüyordu. ve düşemeden overstress olup olay bitti.

Bozhan hoca ile programlanabilirlik ve plotaj kabiliyeti hakkında konuşuyorduk. Bu kantıladıki pilotaj en önemli şey. Deneyim ikinci sırada..ve olmazsa olmaz programlanabilirlilik:) tabi normal durumlar için..

?imdi sizlerden isteğim bunun sebebini bilen varmı, hatta yaşamış olan varmı PSS uçakları ile?

Ve sona not olarak ekliyorum... Bozhan hocam , illaki pilotaj diyorsanız buyrun a300 veya a310 içine :)) bunlar yeteri kadar eski uçaklarımız:D:D



TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby TK550 » 13 Jan 2005, 14:37

Selamlar,buna benzer bir kaza benim de başıma geldi(ani rüzgar değişiminden overstress).Rüzgar yönü ve şiddeti bir anda dönünce uçak overspeed oldu ve daha yavaşlayamadan overstress oldu.Valla o günden beri as2004 yerine fsmetar kullanıyorum,FSUIPC'den de bir iki ayar yaptım,şimdilik sorun yok.Yanlız Kayhan hocam,türbülans yaşadığınızda en önemli olay hızdır.Türbülansa girdiğinizde ilk yapmamaız gereken hızımızı manevra süratine indirmektir.Bu sürate indirdiğinizde siz sidestick(Airbus[8D]) veya lövyeye(Boeing) asılsanız bile uçak herhangi bir yapısal hasara girmeden stall olur.Gerekli şekilde stalldan çıkılır ve yola devam edilir:D.Yanlız şöyle miniminnacık bir sorunumuz var.PSS uçakları ile stalla girdiğinizde maalesef kurtaramıyorsunuz[}:)].Sanırım bu modelden kaynaklanıyor.Bu yüzden PSS ile uçarken rüzgara,türbülansa 2 kat dikkat etmemiz gerekiyor.

Bozhan hocam,ya şimdi airbus 310 gibi bir efsane dururken airbustan nasıl vazgeçilir ki?:D
Istediğiniz pilota sorun size ballandıra ballandıra anlatır valla...[:p]

Saygılar


Ural Köseoğlu
TK550
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby Bozhan Özsoy » 13 Jan 2005, 16:28

Ural Activesky 2004.5'de problem yok, fsuipc'den de rüzgar değişim hızını ayarlarsın.

Adı lazım değil, bir kaptanımız daha geçen akşam LTCG-LTAF uçuşumuzda havada overstress olarak sanal canlarından birini kaybetti, kaldı [8] can..

B737-200'de böyle bir durum başınıza gelir ise;

Autopilot; HDG mode - OFF / Turbulance modu
Auto Throttle - YOK :D Üşenmeyiniz, gaz kollarını geri çekiniz, M.70 veya 280kts hızını koruyunuz.
Yön değiştirmeniz gerekirse Autopilot CWS modunu kullanınız.

Herhalde en fazla bu kadar Boeing reklamı yapılabilirdi..

Asıl söylemek istediğim şu; A310/A300-600 veya B737NG, bunların hepsi güzel uçaklar. Fakat bu uçaklarla uçtuğumuz karmaşık SID / STAR'ları Klasik uçaklarla da uçabiliyormuyuz??

Benim Flight Simulator ile tanışmam FS98 zamanlarına denk gelir. O zaman bırakın FMS'li bir Flight Sim Add-on'u bulmak, Flight Simulator'un kendisinde GPS bile yoktu.

Bizde mecburen interneti talan edip ne nedir, A'dan B'ye nasıl gidilir, NDB ile nasıl navigasyon yapılır gibi konuları öğrendik. Bu vesile ile bu konulara meraklı olan arkadaşlar için hazırlanmış tek kelime ile mükemmel bir sitenin de linkini vereyim..

http://www.navfltsm.addr.com/index.htm

?imdi ise Flight Simulator ile yeni tanışan arkadaşların çoğu GPS'siz uçamıyor, bir VOR yaklaşması yapamıyor. Hasbelkader eline bir yerlerden PMDG 737 / PSS A320 geçerse FMC'de sadece belli bazı şeyleri öğrenip ötesine hiç bakmıyor.

Hepimiz biliyoruz ki Pilotaj ne sanalda nede gerçekte bu değil.

Günümüzde ise durum farklı, elimizde mükemmel denebilecek yazılımlar var, eskinden bağlanması bile zor olan internet'de arayıp da bulamayacağınız bilgi yok gibi, FlyTHY Gibi web sitelerinden sorularımıza cevap alabiliyoruz.

Eğer bizim için Flight Simulator basit bir oyundan öte birşey ise navigasyon, aletli uçuş gibi bazı temel bilgileri öğrenmeli ve arada sırada FMC'siz uçaklara da vakit ayırarak Pilotaj becerilerimizin paslanmasını önlemeliyiz.

Sevgiler,

Bozhan Özsoy
FlyTHY Tech. Man.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby EmirhanKöksalTHY » 13 Jan 2005, 17:50

Bir Airbusci olarak A310 Efsanesi dururken Ural Hocamında dediği gibi A310dan waz geçilirmi??

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby hakan737 » 13 Jan 2005, 18:09

Aloooooooooooo,....adam 737-200 diyo yahu..bilek gücü bilek :) ben 727'de INS'i öğrenmeye çalıştım (hala da çalışıyorum) asıl pilotluk bu, hele birde autoşrottle yoksa ..peehhh! :) A310 neki yaa modern onlar modern...biz eskiden pervaneyi elle çevirirdik jet tayyareleri yokken simulasyonda o zamanlardan kalmayız yani. eskidik yahu

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby Bozhan Özsoy » 13 Jan 2005, 18:34

Emirhan sen A310'u bırakma zaten, sözlerim senin için geçerli değil güzelim, sen "v" ile "w" harflerini karıştırma bana yeter. [xx(]

Hakan hocam biz eskimedik, başkaları büyüyemediler [:(!]. Sakın kafana takma böyle şeyleri, ne zaman 737-200 uçuyoruz onu söyle hocam..

Sevgiler,

Bozhan Özsoy
FlyTHY Tech. Man.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby EmirhanKöksalTHY » 13 Jan 2005, 18:59

Aman Bozhan hocam sizdende bişeycik kaçmıyor valla siz merak etmeyin[;)][;)]

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby hakan737 » 13 Jan 2005, 19:56

bozhan ya, ben bir şeyi anlamadım bu 737'de , gerçi burası değil yeri mail'de atabilirsin. Sitede source file diye birşey var galiba panel için. install'da diyorki full paş fs2004/aircraft/fsfsconv....olcak diyor yoksa soundlar çalışmayacakmış..e bende fs9 default olarak microsoft flightsim 9 olara dosya adı aldı..birşey olurmu? yoksa bukadar dosyayı unzip edersem fs2004 diyip ortalık duman olur dosyadan zor temizlerim :)

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby Bozhan Özsoy » 13 Jan 2005, 20:07

Birşey olmaz, aynen kur [^]

Sevgiler,

Bozhan Özsoy
FlyTHY Tech. Man.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby hakan737 » 13 Jan 2005, 20:56

hangisi doğru?

b732.050110.source.fs2004 isimli zip'i readme'deki gibi FS2004'e (fs9'a)usefoldername ile açarsam FS9 altında B732_Fs2004 diye bir dosya açıyor. Yok readme'nin devamındaki gibi fsfsconv'un içindeki panel.B732'nin içine açarsam yine aynı isimli klasörü açıyor.
B732_Fs2004 klasörüün altında 4 tane alt klasör daha var.
şimdi soru;

fsfsconv/panel.B732 altında bu 4 klasörmü olarak yoksa aynı yerde panel.B732 kalsörüne bir alt klasör olarak B732_fs2004'mü eklenecek (4 tane sub'i ile beraber)nasıl sound'u etkilediğinide anlamadım ben. Bunu ilave etmeden önce deneme uçuşu yaptım JT8'in sesi süper!!!ama VSI'da bir problem var, kumanda kabul etmiyor. A/P indicator'de hiçbir ışık yanmıyor birde MCP'de soldaki Altitude hold düğmesi bende çalışmadı. dinamikleri fena değil. Buna B727'deki INS'i nasıl ekliyeceğiz...CIVA'danmı?

Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby Bozhan Özsoy » 13 Jan 2005, 22:16

Hakan sen developer mısın ki source kodu indiriyorsun? :D :D

http://tinmouse.org/download_panel.html
sayfasından aşağıdaki dosyayı d/l et, doğru dosya bu.

Autopilotun kullanımı biraz farklı, ama basit ve çok işlevsel. Manuel uçar gibi otopilot ile uçuyorsun, otopilotun manuelini misc. files sayfasından indirirsin. INS için gerekli dosyayı sana mail attım, iyi uçuşlar.

Sevgiler,

Bozhan Özsoy
FlyTHY Tech. Man.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby mavi » 14 Jan 2005, 08:34

Gökyüzünde ki efsaneler......

Evet bazı uçaklar var ki onlar "EFSANE", ve bazen kişiden kişiye değişsede efsaneler kalplerimizde yer etmiş vaziyette...

Bir P40, Bir B727, bir airbus fanatiği olmama rağmen hakkını teslim etmek gerekir ki gökyüzünün kraliçesi gelmiş geçmiş en güzel şey diyebilecegim bir B747 ve bir F104 Starfighter vs vs vs.

Ancak.... bugün buyrun bir airbus'ı tüm auto fonkisyonları (her ne varsa) kapatın kullanmayın ve uçurun bakalım nasıl bir bilek istiyor denemesi bedava.... :)

Benim için 3 efsane var A310, (B747 bir efsane değil o bir kraliçe)F1 de Schumi ve Ferrari tabii ki son olarak FENERBAHÇE.....

Haa unutmadan hatırlatayım gasaraylı arkadaşlara, kaptanlara... Maliye Bakanlığı bir tebliği yayınlamış; olaki duymayan falan vardır..

Aynen şöyle diyor tebliği:

"Sayın Gasaraylılar lütfen gelir kaydedici cihazlarınızın ayarlarıyla (yazar kasa) oynamayınız. Sizin "altı sıfırınız" silinmeyecektir."

Aman boşuna yorulmayın benden hatırlatması

Serhan Önür
TK396
mavi
Average User
 
Posts: 116
Joined: 15 May 2002, 23:12
Location: Turkey


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 100 guests