Page 1 of 1

PMDG NGX LNAV sorunu

PostPosted: 24 Dec 2011, 20:42
by THY3061
Birkaç seferdir başıma geliyor, düz uçuşta LNAV sapıtıyor. Uçak bir sağa bir sola yatıyor, düz gittiği rotadan çıkıp tekrar geri gelmeye çalışsa da bir daha oturamıyor. Ve bunu yaparken uçağı 60 derece yatırdığını gördüm (ilk seferinde bir yandan da gazete okuyordum "Bank Angle" ikazı ile uyandım işe). Ben de ilk tepki olarak HDG seçeneği ile rotaya oturtmaya çalıştım. Ancak onda da rotayı tutturamıyor, verdiğim hdg değerini geçtikten 10 derece sonra sert bir ters kumanda veriyor yine kaçırıyor vs.. Daha sonra CMD devre dışı bırakarak kontrolü kendim aldım. Kontrol çok zordu, uçak sürekli sağa ya da sola devriliyordu. Tıpkı bir hacıyatmazı ters tutmaya çalışır gibi. Bu 10-20 dakikalık süreçten sonra herşey normale dönüyor. Başıma birkaç kez gelmesine rağmen o anki durumdan spesifik birşey çıkartamadım. Sadece dikkatimi çeken hepsinde 60Kts üzeri rüzgar vardı. Fakat daha önce de çeşitli yönlerden yüksek rüzgar değerlerinde manuel ya da auto uçuş yaptığım için etkisi olduğunu düşünmüyorum.

Re: PMDG NGX LNAV sorunu

PostPosted: 26 Dec 2011, 09:51
by THY4752
Rüzgar ve sizin hızınız önemlidir. O tip bir durumda hızınızı azaltın.

Re: PMDG NGX LNAV sorunu

PostPosted: 26 Dec 2011, 20:45
by THY3061
hknpal wrote:Rüzgar ve sizin hızınız önemlidir. O tip bir durumda hızınızı azaltın.


Bir daha yaşarsam deneyeceğim. Teşşekürler.

Re: PMDG NGX LNAV sorunu

PostPosted: 30 Dec 2011, 19:28
by THY3890
NGX klavye kontrollerini kontrol edin... Sıklıkla kullandığınız bir tuş "Rudder"ı çalıştırıyor olabilir... (Başıma gelmişti daha önce push-to-talk atadığım tuş aynı zamanda NGX Rudder'ını oynatıyormuş.)

Re: PMDG NGX LNAV sorunu

PostPosted: 31 Dec 2011, 09:37
by THY4422
Hocam şu PES oynadığımız joysticklerden falan takılı ise o da yapabilir. Şahsen bu yüzden uzun uçuşta uçağı okyanusa çakmışlığım vardır :rofl:

Re: PMDG NGX LNAV sorunu

PostPosted: 06 Jan 2012, 19:55
by THY3061
Yok herhangi bir kumanda sorunu değil, bundan eminim. Ancak konuyu açtığımdan beridir bi daha yaşamadım, muhtemelen Hakan kaptanın da belirttiği gibi kuvvetli yan rüzgar.

Re: PMDG NGX LNAV sorunu

PostPosted: 06 Jan 2012, 21:00
by artuncs
Muhtemelen Active sky kullaniyorsan sorun ondan kaynaklaniyor. Eger Active sky foruma girersen bu konu ''S-Turns'' basligi altinda tartisiliyor ve Active sky in Pmdg sorunu.

Ase kullanirken bur muddet bendede yapmisti ve sonrasinda kesildi, nasil oldu bende bilmiyorum ama bir daha tekrarlamadi, AS2012 aldigimda ayni sorunu hemen verdi ve arastirdim ve buldum, sorun Fsuipc den kaynaklaniyormus ve bu sorunu Pete dowson cikardigi son yazilim olan Fsuipc 4.754 te cozmus cozmus ama gelgelelim bizim FR nazik oldugundan bu versiyonu kabul etmediginden dolayi kullanamiyoruz.

Zaten ben Ase Rex ikilisi ile simdilik devam etmeye karar verdigim icin sorun beni etkilemiyor ama dun yaptigim As2012 ile ucusta hemen S-Turn sorununu verdi, simdi bitirdigim Ase ile Ltbs ucusundada hic sorun olmadi.

Re: PMDG NGX LNAV sorunu

PostPosted: 07 Jan 2012, 07:20
by THY3061
ASE değil de REXwe kullanıyorum, ama dediğiniz doğrudur, olabilir. Çünkü REXwe de ASE gibi(forumlarda okuduğum kadarıyla, hiç kullanmadım) ani rüzgar değişimlerine vs. sebep olabiliyor.

Re: PMDG NGX LNAV sorunu

PostPosted: 07 Jan 2012, 11:21
by THY3061
Bir önceki cevabımı yazdıktan sonra LTAJ-LTFJ seferi için havalandım. Petar üzerine yaklaşırken 290-90Kts olan rüzgar birden 175-105Kts oldu. Ancak rüzgar stabil değildi yönü170-178derece arasında, sürati ise 98-108Kts arasında sürekli hızlı bir şekilde (pır pır edercesine) değişiyordu. Uçak daha önce de belirttiğim şekilde sapıttı, taa ki 5-10dk sonra rüzgar 175-102Kts stabil olana kadar. Stabil rüzgarda kontrol gayet kolaydı ve LNAV aktif hale getirince şak diye oturdu rotaya. Rüzgar daha sonra 175-102Kts'den yavaş bir şekilde (saniyede 1 derece gibi) tekrar 290-90Kts'ye oturdu. Tamamen weather engine ile alakalı bir durum sanırım.

Başka bir olayda rüzgar ilk olarak aniden güneye döndüğünde 255KIAS olan süratim önce 290 daha sonra hızla 190-200KIAS oldu ve uçak kendiliğinden flap açmaya başladı, sanırım otomatik bir safety sistem. İlk defa karşılaştım. Ne olduğunu da tam olarak anlayamadım çok hızlı gelişti :D . Sürat artınca drag yaratmak için mi açtı yoksa sürat azaldığı zaman kaldırma kuvvetini artırmak için mi???