PMDG MD-11 take off ve landing sorunu

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...

PMDG MD-11 take off ve landing sorunu

Postby THY2889 » 01 Jun 2009, 23:01

MD-11 PMDG nin son alameti harikası. Her ne kadar güzel olsada bir okadar da karmasık. Kullanım şekli yapısı geregi diger ucaklardan gerçekten çok farklı.

Her nekadar tum kullanma klavuzunu incelesem, ve youtube dan videolarının izlesemde kalkıs ve inislerde halen sorun yasıyorum. İçinizde yardımcı olabilecek lere simdiden cok tesekkurler;

Kalkıs da tum konfigurasyonları ayarladıktan sonra ( flap trim FMC MCDU) önce autoflight a tıklıyoruz ardından full gaz att devreye griyor, v1 vr derken kalkıs sonrası ucak 20 derece ile kalkıs arzusuna giriyor . autopilot da hemen devreye girmiyor 3000 feetten önce... nedir bunun normali arkadaslar..çıldırmak uzereyim her kalkısta..

ayrıca inistede ıls estb sonrası inistakımları acık flap set autobreak 2 de set speadbreak arm , inis gayet güzel (zaten ucak kendi iniyor nerdeyse) ancak inis sonrası ucagın frenleri kilitleniyor. Pistin ortasında kala kalıyor. neyi yanlıs yapıyorum..

Delirmemek elde degil.. Neyi gözden kacırıyor yada yanlıs yapıyorum..

Yardımlarınız için simdiden tesekkurler...

Ahmet ACAR
2889
SAMSUN
User avatar
THY2889
Junior Member
 
Posts: 52
Joined: 13 May 2008, 19:09
Location: Turkey
Name: Ahmet ACAR
City: Samsun
PID: 2889
Vatsim ID: 1010384

Postby THY2889 » 10 Jun 2009, 14:54

PMDG Md-11 Kullanan Arkadaslar;

Bu güzel kuş özellikle AUTOLANDİNG sonrasında frenaj sonrası BRAKES kilitlenmesi yasamakta. Sorunu okadar arastırmama ragmen yerli veya yabancı sitelerde sorunun çözumu noktasında bir sonuca ulaşılamamıs. Ancak yaptıggım denemeler sonunda bu problemi yasayan arkadaslara önerim;

İniş öncesi AUTOLAND ve AUTOPİLOT u devre dışı bırakmaları mümkün oldugunca manuel iniş yapmaları ve AUTOBRAKES kullanmamaları ve frenleri manuel kullanmaları.

Bu sayede uçak rahat bir şekilde inişini tamamlamakta ve frenleri kilitlenmemektedir. (tarafımdan defalarca denenmistir.)

Bir önemli uyarıda bulmakta zorluk cektigimiz flex ayarlarına ait. FUEL PLANNER ve FLEX formalı olmadıgından , yurt içinde tavsiyem 10.000 kg x 3 depoya (sag, sol,orta) paylastırmanız. FLex i 60 veya 62 ayarlayıp 15 flap ile kalkıs yapmanız. Bu sayede kalkıs sonrası ucagın 20 derece gbi burun kaldırması ve ani hareketlerin önune gecilip daha stabil kullanım saglamaktadır.

Hayırlı ucuslar dileri hepinize. İsteyen herkezle bilgilerimi paylasabilirim

AHmet ACAR
2889
SAMSUN
User avatar
THY2889
Junior Member
 
Posts: 52
Joined: 13 May 2008, 19:09
Location: Turkey
Name: Ahmet ACAR
City: Samsun
PID: 2889
Vatsim ID: 1010384

Postby THY066 » 10 Jun 2009, 15:30

Bu fren kitlenmesi bende de autobrake kullandıgımda oluyor. O yüzden manuel frenleme yapıyorum.

Sevgiyle, Keyifli ve Bol Uçuşlar

Kemal Tolu
FlyTHY , PID66
Antakya 1967
User avatar
THY066
VIP Member
 
Posts: 1200
Joined: 24 Nov 2001, 16:49
Location: USA
Name: Kemal Tolu
PID: 66


Return to Boeing Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 71 guests