ILS

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...

Postby THY543 » 27 Jun 2005, 19:59

Evet Fatih abi katılıyorum sana
Bakın bakalım bu sefer nasıl inmişim LTAC 03R ye? Biraz önce indim :)
Image

Atakan ?enyurt
Image
THY543
Average User
 
Posts: 179
Joined: 11 Aug 2002, 23:24
Name: Atakan Şenyurt
City: Antalya
PID: 543
Vatsim ID: 848272

Postby Bozhan Özsoy » 27 Jun 2005, 20:00

B737 için inişte 30 veya 40 flap kullanılır. Her operatör kendi standart operasyon usüllerinde hangi durumda hangi flapın kullanılacağını belirtir. X hava yolunda 30 flap ile iniş yaparken Y havayolua geçtiğinizde artık 40 flap ile iniş yapmaya başlayabilirsiniz.

B737-200/300/400/500/600/700 Serilerinde genelde ( örn: kısa ve ıslak pist hariç )iniş flabı 30'dur. Fakat B737-800 ve 900'de genelde 40 flap kullanılır. 40 Flap daha düşük VREF ve daha düşük iniş pitch açısı verir. Tamam da aynı şey Classic ve 600/700NG için de geçerli diyeceksiniz, 800/900'ün farkı Vref30 süratinin Classic ve A320 serisine göre çok daha yüksek olmasıdır. ( 145kts civarı ) Bu durumda Boeing'in klasik minimum Vref+5kt sürati 150Kts IAS olur ki B747'ler bile çoğu zaman daha düşük yaklaşma hızına sahiptir.

60'ların tasarımı günümüze ancak bu şekilde getirilebiliyor, gerçek yenilik A32X serisinde malesef.. Bu arada Boeing 787'den sonra NG'lerin yerini alacak bir uçak da geliştirmeye başlamış, malumat..

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby THY543 » 27 Jun 2005, 20:02

Aaaa course 31 derece. Hmmmm Sanırım FMC de verilen değer yanlış. FMC deki INIT PREF sayfasından bilgileri alıyorum ILS le ilgili.

Atakan ?enyurt
Image
THY543
Average User
 
Posts: 179
Joined: 11 Aug 2002, 23:24
Name: Atakan Şenyurt
City: Antalya
PID: 543
Vatsim ID: 848272

Postby THY1125 » 27 Jun 2005, 20:06

O yakıt ne öyle [?]Benzincide depoyu fulletmişiz kalkıştan önce heralde :D

Buğra Oğuzülgen
TK1125
Image
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Postby Bozhan Özsoy » 27 Jun 2005, 20:18

Vref almış başını gitmiş zaten [xx(] Atakan'a bundan sonra 1 saatlik uçuş için 6 ton'dan fazla yakıt yokk :D

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby THY543 » 27 Jun 2005, 20:26

Yaw bende neden uçak REF Speed i fazla verdi diyodum.:D Amaaaan boşwer şirketten :D[8D]:D

Atakan ?enyurt
Image
THY543
Average User
 
Posts: 179
Joined: 11 Aug 2002, 23:24
Name: Atakan Şenyurt
City: Antalya
PID: 543
Vatsim ID: 848272

Postby THY166 » 27 Jun 2005, 20:48

Yakıt makıt hikaye Atakan ... Nasılsa ödenir bir şekilde , ne demişler "Borç Yiğidin Kamçısıdır" [;)]:D

Lakin benim gözüme çok önemli bir nokta takıldı ... ALTIMETRE .

29,92 ...

Olmadı , hiç yakışmadı diyorum .

Ha eğer online uçarken SB3 Weaşer'ı kapatıyor ve ek bir havadurumu programı kullanmıyorsan tamam diyeceğim altimetre hep sabit ama böyle bir gaflet ve hatta dalalet içinde olduğunu düşünmek bile istemiyorum .

Sanırım bu gidişle bir yada iki iniş sonra kralından bir iniş resmi göreceğiz [:p][;)]

İyi inişler



B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby ertansekmen » 27 Jun 2005, 20:55

Bu topic cok ogretici olmaya basladi, araya merakimin birini de s1k1st1ray1m:
landing veya approach checklistte go around için bir hazirlik var mi? normalda go around hdg ve ilk yukseklik set ediliyor mu?
ertansekmen
Newbie
 
Posts: 16
Joined: 01 May 2005, 23:14
Location: Turkey

Postby Pathfinder » 27 Jun 2005, 21:21

Bu yakıt israfına valla bizim şirkete helal olsun hala ayakta:D Bizim Bozhan da ugrasıyor bırakın yedek meydanı, bir kere bile pas gecemeyecek benzinle ucup ta tasarruf edelim.[}:)]


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Pathfinder
Average User
 
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 02:12
Location: Turkey
Name: Selçuk
PID: 13

Postby Bozhan Özsoy » 27 Jun 2005, 21:58

Fatih bırak abi, ben ümidi kestim.. Ergenekon gibi uçuyolar resmen, denicek hiçbişi yok! Selçuk abi de bir Airbus'a gitti geldi, bu yaştan sonra, neyse birşey demiyeceğim.. [}:)]

Ertan,

Normalde - Alçalmaya başlamadan önce yaklaşma yapılacak pist ile ilgili brifing yapılır.

1. Date & number of approach plate ( approach plate is 11 dash 1 / dated 6 sep 96 )
2. City & Runway + Airport elevation ( Yakima airport for şe ILS 27 / airport elevation is 1095 ft )
3. MSA ( MSA is centered over YK LOM (IAF) / high terrain (7600 ft) in şe West )
4. Specify highest point of şe approach plate if necessary ( highest point is 4188 ft in şe NE of YKM VOR )
5. Frequency & Nav facility ( ILS IYKM Course 269 / Frequency 110.1 set / ILS to be identified during descent )
Specify any oşer NAV set-up if necessary ( On Box 1 YKM VOR / Course 285 / Same on Box 2 )
6. Minimums ( DA is 1265 ft / DH is set my side 200 ft / RVR required 2400 ft or mile )
We have şe minimum (Specify at şis point şe latest WXR info heard on şe ATIS)
or We do not have şe minimums & we may expect to take up şe hold over YKM VOR / MHA is 4000 ft
7. Procedure ( We will arrive by şe East & we can expect a straight-in approach at 4000 ft (specify Radar vectors
expected or not) & Well check şe OM at 3378 ft on a standard 3.0 paş )
8. Go-Around ( In case of G/A we climb at 1900 ft şen climbing RIGHT turn to 4000 ft Radial 285 inbound YKM VOR /
Well have 25 minutes holding available before diverting to XX airport (specify course of diversion & MEA to şe
diversion airport)
9. Date & number of airport plate ( Concerning landing data, airport plate is 11 dash 1 dated 6 sept 96 )
10. Landing distance ( runway lengş available is 2017 m ) / Specify Autobrake setting ( Autobrakes is 2 )
11. Specify lighting available for night landing / PAPI or VASI ?
12. After landing instructions ( after landing we taxi-in via Alpha 5 to şe gate XX ) / Review NOTAMS.



Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby alperdilaver » 27 Jun 2005, 22:44

Selam Atakan Hocam,


?imdi yakalandın hocaaaaaaa.

Fatıh Hocam, bu eleman offlıne ucmus ve buyuk ıhtımal basıncı hıc degıstırmeden fs nın acılıs basıncı ıle ucmus veya standart basınctan bolgesel basınca transıtıon altıtude da gecmeyı unutmus.artık gunahı boynuna...

Benden FAtıh hocaya ?İM?İR ağacından kalın bı sopa kı ATakan hocanın kafasına kafasına vuralım da VOR veya ADF takıbı yapmayı örensın. Yok ole yama FMC den rota takıp ettırmek... VOR 1 ve VOr 2 gene OFF pozısyonda.

DAha durun Bitmedı...

Gülmek işi var şimdi.... yalnız başta Atakan Hoca, yapmaya çalıştığı ÇAKALLI?IN yakalanmasına gülecek.( söz mu Atakan hoca) ?imdi bu uyanık arkadaş 360( tam kuzeye ucus) başlan ILS hattına yaklasıyo malumunuz uzere önce localızere baglanacak sonra da glide slope a.. buraya kadar normal. 360 başlan ucan bır pılot ıls hattına sagdan yaklasıyo demektır.( 03R için ankarada doğudan olur)demekkı bu eleman buyuk ıhtımalle gene carsambadan kalmıs. Neyse ısterse vandan kalksın ama can alıcı bı nokta var. 6000 feet te ILS e glıde slop da establıs olmus( ALT 6000 de kalmıs:D:D:D). ıyıde ANK ndb nın az ılersınde ( yaklasık 0.5 vye 1 nm eder) bu vatandas 6000 de nasıl oluyoda hem localızor e hem da glide ı yakalıyo?( star ve ILS yaklasma chartına gore 233 derece radyalle gelen bırı orda o kadar keskın bı donus yapamaz:D:D:D... Bana gore burda bı dumen var gıbı .... Ne diyon Atakan Hoca?:D[:p]

Son bışı daha ILs course neden 031 de 033 dııl?
:D:D:D:D[;)]


Flap konusuna gelınce. Çeşitli kaynaklardan okudugum kadarıyla 40 flap ınıstede kullanılabılıyo ama dedıgım gıbı gene okudugum kaynaklara gore 30 flap egzost agzına flap ucunun gelmesıne neden olmuyo 40 flap ta gelıyo ve sanırım bırazda gaz puskurmesının ıcınede gırıyo aynı zamanda ters bır etkı de olusumu var.Durmus bır motordada gaz cıkmayacana gore.. Metal olayına gelınce morun yapıldıgı metal daha yuksek ısılara dayana bılırken govde nın yapıldıgı kompozıt malzeme( metal karısımı) okadar ısıl dayanımı yuksek olan bı malzeme degıl motora gore. Yalnız burda dıkkat etmenız gereken bısı var. Metal ergıme sıcaklıgında mekanık ozellıklerını kaybetmez . ergıme sıcaklıgına gore cok cok dusuk ısılarda kaybeder. İkiz kulelerde bu prensıple yıkılmıstı ve onu yıkan kısı de buyuk ıhtımalle hem ınsaaat muhendıslıgınden anlıyo hemde malzeme bılımınden cunkı o raya carpan ucaklar hep 2 veya3 kata yakıtı dagıtarak buyuk cok fazla katta yangına sebep olaraak coken kısmın alt katlara daha buyuk dınamık etkı yaomasını sagladı. Kısacası adam ısını ıyı bılıyomus.[:(]
İYİ UÇU?LAR.....


bence burda bı cakallıkvar FATİH hoca nedersınız?


TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
alperdilaver
Junior Member
 
Posts: 67
Joined: 09 Jun 2004, 18:25
Location: Turkey
Name: Alper DİLAVER
City: TRABZON
PID: 539
Vatsim ID: 847840

Postby THY166 » 27 Jun 2005, 23:11

Vallahi ne desem ki buna şimdi ...

Gerçi Bozhan son noktayı koymuş "Ergenekon gibi uçuyorlar" cümlesi ile [;)] Üstüne söz söylemek yakışmaz ama bir iki izlenime cevap verelim beyin fırtınası olsun gece gece .

?imdi efem ALT 6000'de kalabilir bu normal , bende bu akşam LTAF - LTAC uçtum , 6000 set ettim yaklaşmada yüksekliği ve ILS Full est. olduğunda ALT hala 6000'de idi ama display'de Atakan'ın resimde de görüldüğü gibi yükseklik GS hattında alçalmam neticesinde düşüyordu .

Özetle ALT değerine pek bişi diyemeyiz bu durumda . Son set edilen değerde kalması normaldir .

VOR1 ve ADF takibi konusunda haklısın , ben ALTİMETRE'ye takıldığımdan onu atlamışım .

Arkadaş Online uçmuş çünkü meydanda VIP_XXXX şeklinde bir model mevcut , ayrıca ben uçuşa başlamadan ATC olup olmadığını kontrol için Servinfo ile baktığımda Atakan uçuyordu . LTBA - LTAC yapıyordu sanırım ama planı yoktu . Ayrıca TCAS sinyali mevcut yerdeki uçakta ( dikkatili bkz. EHSI )

HDG değerinin 000 olması ilginç , iki ihtimal var ;

1. Ya HDG'i hiç ellemeden tamamen FMC'ye girdiği rotayı takip ettirmiş uçağa (ki kuvvetle muhtemel )

2. Doğudan yaklaşmış ( Hattı kaçırdı , açıktan sağdan dönüş aldı ve pisti kuzeyine aldı yada gerçekten doğudan kalktı bilemeyiz )

Course olayı ilginç , zaten EHSI'de de görülüyor 2 derece kaçıklık ...

Netice itibarı ile Atakan'ın her mesajında İndim cümlesi var ama hep Son Yaklaşmadan resimler var .

Kısaca nereye ve nasıl indiğini göremiyoruz :)[;)]

Eğer iniyor ise pratiğe devam , inemiyor ise vay haline :D

Kıssadan hisse ;

"Ergenekon ağabey'in dediği yap , yaptığını yapma" :o) ( Dayanamadım yine sataştım adama durup dururken ... [;)][:p]

Saat geç oldu , ben bir dizi daha izleyip yatarım ufak ufak ... Eğer Atakan'dan yeni resimler gelirse yarın işyerinden irdeleriz beraberce .

Sevgiler

---> Ergenekon Ağabey'e not ve çağrı : Ağabey CSI Set hazır bir haftadır çekmecede yatıyor paşa paşa , telefon yada mail ile temasa geçelimde göndereyim artık , çok uzun sürdü üzülüyorum bak .




B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby THY543 » 27 Jun 2005, 23:11

Fatih Abi

Bundan bir önce ki uçuşta Active Sky ı kurdum ve onunla uçtum. Ve normal olarak Squawkbox weaşer update yi kapattım. Çünkü birbirleri ile karışıyolardı. Sonra ben bu Active Sky ın vatsim in verileri ile tutmadığını görünce gözüm korktu ve sildim. :) Hala açmadım sanırım SquawkBox weaşer update sini. Neden gözüm korktu derseniz şimdi, eğer ben active sky ile 36 pistinden kalkarsam ve başka bir adam da 18 den kalkarsa vay benim halime. Neyse

Gelelim Alper hocam sanaaaaa [8D]

Tamam Vor larda haklısın hocam bundan sonra öğrenmem lazım [B)][V][:I].Ama 360 başta çok yanlışın var. Ben FMC ile uçtuğum zaman hiç heading girmem. Neden derseniz zaten FMC yi devreye soktuğumda heading vermeme gerek kalmıyor. zaten FMC beni ineceğim yere kadar düzgün heading le getiriyo. Eğer heading girersem FMC nin anlamı kalmaz ki. O yüzden heading e hiç elimi sürmem. Neyse
6000 ft meselesi: :D
?imdi ANK de 6000 de ILS için localizer i yakalıyorum APP ye basarak ve CMD A yı ve B yi açarak(iki otopilot) sonra otopilot kendiliğinden FMC den çıkıyor ve 6000 ft te devam ediyor. 6000 ft te ANK de olduğum zaman uçak glide a alçak kalıyo. Uçak ilerledikçe GS yi yakalıyo ve alçalmaya başlıyor. Gene ben bişey ellemiyorum.:D Yani altitude girmeye gerek kalmıyor ki.[8D][8D][8D]
Heee bide şu course olayı Sanırım LTAC nin Sid Starını yazan arkadaş yanlış yazmış ve FMC de bana yanlış bilgi verdi. Çünkü ILS ile ilgili birgileri FMC den alıyorum. İkisaat elimin altındaki chart lara bakmıyorum.[8D]

Bir insanın üstüne de bu kadar gelinmez ki kardeşim. :D:D:D

Atakan ?enyurt
Image
THY543
Average User
 
Posts: 179
Joined: 11 Aug 2002, 23:24
Name: Atakan Şenyurt
City: Antalya
PID: 543
Vatsim ID: 848272

Postby alperdilaver » 27 Jun 2005, 23:25

Atakan Hoca,

Onunde SAygıyla şapkamı cıkarıp egıldım. Ben ANk ndb donusunden bahsettım. 233 radyalde gelıp 180 derece gerı donersen ıls hattının soluna kayman gerekır. Bunu anlayamadım ama
sorunsuz ınısı kaptına gore degmeyelım keyfıne...


zevklı ucuslar....


TK539
Alper DİLAVER-TRABZON
alperdilaver
Junior Member
 
Posts: 67
Joined: 09 Jun 2004, 18:25
Location: Turkey
Name: Alper DİLAVER
City: TRABZON
PID: 539
Vatsim ID: 847840

Postby THY543 » 27 Jun 2005, 23:42

Ankaraya uçuşum var isteyenler izleyebilirler [:p]:D:D:D[:p]

Atakan ?enyurt
Image
THY543
Average User
 
Posts: 179
Joined: 11 Aug 2002, 23:24
Name: Atakan Şenyurt
City: Antalya
PID: 543
Vatsim ID: 848272

PreviousNext

Return to Boeing Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron