speedbrakes

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...

speedbrakes

Postby THY455 » 16 Aug 2004, 19:55

PMDG Kaptanlarina bir iki sorum olacak
1-737-700 de speedbrakes leri armed edildigi halde teker koyduktan sonra default 734 deki gibi acilmiyorlar bu gercekci midir
2-Birde overhead panelde enginee bleed dugmelerini tam olarak bulamadim apu bleed dugmesinin iki yanin daki diye tahmin ediyorum ancak emin degilim dogru mudur
3- Bizim sirketin (flyşy) belirledigi bir Cost index degeri varmidir FMC target speedi cost indexe gore mi hesapliyor
4-ucagin yatis acisi nereden degistiriliyor
saygilar


TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY455
Average User
 
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 19:54
Location: Turkey
Name: Serdar DEMIRAY
City: Istanbul
PID: 455
Vatsim ID: 842820

Postby drumex » 16 Aug 2004, 21:05

1. Speed brake armed edildilten sonra açılmıyorsa bir yanlışlık var.

2. Engine bleed düğmeleri dediğiniz gibi APU bleed'in sağ ve solundaki 1-2 diye numaralandırılmış düğmelerdir.

3. Cevap yok.

Selçuk Oral - LTBA-EDDM | drumexx@yahoo.com
Image
drumex
Average User
 
Posts: 213
Joined: 25 Apr 2002, 02:36
Location: Turkey

Postby THY455 » 16 Aug 2004, 22:50

son yaklasmada fmc ye star girilmisse mcp de hiz landing hizina inecek altitude de alan yuksekligine set ediliyor
ayrica loc ve gs sinyallerini alamiyorum full est da cok zahmetli oluyor bu konularda yardimci olursaniz sevinirim..
Saygilar

TK 455
Serdar Demiray
User avatar
THY455
Average User
 
Posts: 166
Joined: 04 Jun 2002, 19:54
Location: Turkey
Name: Serdar DEMIRAY
City: Istanbul
PID: 455
Vatsim ID: 842820

Postby Onur Captain » 16 Aug 2004, 22:52

Selamlar,

3. Soru'yu bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışayım; THY Schedule uçuşlarında Cost Index'i 40, Charter uçuşlarda ise 60 ya da 80 kullanıyor diye biliyorum. Ancak kısa mesafelerde (örn. Ankara-Istanbul) uçağın seyir irtifasında uzun süreli kalması için Cost Index 80 verilebiliniyor.
Özellikle THY dışındaki diğer havayolu şirketleri seferlerini daha kısa sürede tamamlayabilmek için Cost Index'i 60-80 verdiklerini duymuştum.

Sevgiler...

Onur VARDAL
TK559
"Turkish Double Five Niner"
Onur Captain
Average User
 
Posts: 121
Joined: 19 Jul 2003, 17:26
Location: Turkey
Name: Onur VARDAL
PID: 559

Postby Bozhan Özsoy » 17 Aug 2004, 10:07

1- FS2002 kullanıyorsanız FS2002'de speedbrake auto deploy özelliği doğru çalışmıyor. FS2004'de uçuyorsanız speedbrake'i şrottle panel'den mouse ile arm etmeyi deneyin, ana panelde de speedbrake arm ikaz lambası yanacaktır.

4- MCP HDG knob'un sağ yada sol üst köşesine tıkladığınızda bank limiter'i ayarlayabiliyorsunuz, yalnız LNAV bank limiter'i dikkate almıyor.

Sevgiler,

Bozhan Özsoy
TK01
FlyTHY Technic
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey


Return to Boeing Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 81 guests