Merhaba Arkadaşlar,
Temel olarak LOC, ILS vb. yaklaşmaları genel hatlarıyla biliyor ve uygulayabiliyorum ama bu yaklaşma çeşitleri baya farklılık gösteriyor pistten piste. İşin detayına girdiğimizde bu yaklaşma çeşitleri arasındaki farklılıkları öğrenmekte ve uygulamaya geçirmekte zorluk çekiyorum. Örneğin karşılaştığım son problemi kısaca bahsedeyim:
Siirt havaalanına (LTCL) uçacaktım ama sitemizdeki chartlardan anladığım kadarıyla visual approach uygulamak gerekiyor. Diyelim ki SRT VOR'u üzerine 11000 feet'de geldim ve o chartlardaki NDB circling prosedürünü uygulayarak 24 pistine yaklaşmak istiyorum. Bunu uygulamakta zorluk yaşamıştım hatta ilk denememde bir de baktım dağlar çıktı karşıma .
Bu sebepten aşağıda bazı kafamı kurcalayan sorular var:
- Visual approach prosedürleri nelerdir ve PMDG'de nasıl uygulanmalıdır?
- LTCL Chartındaki NDB circling prosedürü nasıl uygulanmalı? MDA'a vardığımız andan itibaren yaklaşmanın geri kalanı nasıl yapılmalıdır?
- Bütün yaklaşma çeşitleri ve o yaklaşmalara ait uygulama döküman ve/veya video var mıdır? (PMDG 738 için olan varsa sevinirim )
- Bazı havaalanlarında bir piste ait 4 5 tane ILS yaklaşma prosedürü olduğu gözüküyor. Bunların bazılarında farklılar olmakla birlikte bazılarının birbirinin aynısı olduğu chart'larda gözüküyor. Bu benim yanlış algılamam mı yoksa chart hatası mıdır?
- Non-precision olarak adlandırılan VOR, VOR/DME, LOC, LOC/DME, NDB, NDB/DME ve daha belki de benim bilmediğim bir çok yaklaşma türlerinin farklarını öğrenmek ve de bu yaklaşmalarda kendimizi geliştirmek adına neler yapılabilir?
Zevk alabilmek için bunların öğrenilmesi gerektiğini düşünüyorum ama tecrübeli kaptanlarımız'dan bir yol gösterici olabilirse sevinirim. Her türlü tavsiyenize açığım.
Saygılar, sevgiler.